O colectie captivanta de eseuri si prelegeri academice compilate din reviste, monografii, carti, conferinte si simpozioane, ce reprezinta realizarile lui Alan Watts in domeniile, limbaj si misticism, budism si zen, crestinism, religie comparata, psihedelice, psihologie si psihoterapie. Puse la un loc, documentele combat stereotipul comun cu care a fost asociat autorul, de simplu popularizator, invitand mai degraba la o reevaluare a contributiilor sale in gandirea academica.Aceasta carte isi propune sa afirme tinuta academica a lui Alan Watts, un autor deopotriva adorat si hulit de contemporanii sai, din motive despre care veti citi pe indelete intre aceste pagini. Crescut si educat dupa principiile crestinismului anglican, el insusi preot din aceeasi categorie, Watts a fost totusi atras de timpuriu de religiile extrem orientale, dintre care pare sa aiba o afinitate speciala cu Zenul, caruia ii dedica prima monografie serioasa care a aparut in Occident. De pe urma acestui demers sa ales cu reputatia de „popularizator al religiilor orientale in Vest”, titulatura care capata o nuanta de neacceptat in lumea academica, odata ce Watts nu se multumeste doar sa comunice idei, ci le si imbratiseaza ca un adept, devenind un fel de guru modern plin de sfaturi si invataturi.Lucrarea de fata cuprinde scrieri erudite, publicate in reviste au monografii academice si prezentari sofisticate in cadrul unor conferinte si simpozioane ale profesionistilor din domeniu, de la primul articol publicat de Watts intro revista de specialitate, in 1941, pana la niste eseuri scrise in 1973, ultimul sau an de viata. Sunt atinse atat subiecte ce tin de filosofie occidentala, psihologie, budism si Zen, crestinism, religie comparata dar si domeniul atat de controversat al experientelor spirituale si psihologice rezultate din consumul de psihedelice.*Fiintele umane sunt dea dreptul vrajite de cuvinte si idei, uitand ca acestea din urma sunt simple simboluri. Omul tinde sa le confunde cu lumea reala pe care ele nu fac decat sa o reprezinte. Motivul acestei confuzii este ca lumea cuvintelor si ideilor pare sa fie relativ fixa si rationala, in vreme ce lumea reala nu este deloc fixa. Prin urmare, lumea cuvintelor si ideilor pare sa fie mult mai sigura si mai inteligibila decat lumea reala.”„Dar occidentalul care este atras de Zen si care doreste sai inteleaga profunzimile trebuie sa aiba o calitate indispensabila: el trebuie sasi inteleaga propria cultura atat de bine incat premisele ei sa nul mai influenteze in mod inconstient. El trebuie sa se fi impacat realmente cu Domnul Dumnezeu Iehova si cu mentalitatea lui iudeocrestina pentru a o putea adopta sau parasi fara teama sau revolta. El trebuie sa nu mai simta nevoia imperioasa de a se justifica.”Alan Watts ..