Doresc ca in aceasta lucrare de sinteza Noile educatii in societatea cunoasterii sa se reflecte esenta unor preocupari a dascalilor, a unor cautari, observatii atente mai mult sau mai putin indelungate, rezultate ale unor studii efectuate (in randul elevilor/ studentilor, cadrelor didactice, parintilor etc.), straduindu-ma sa dovedesc cu argumente, de fiecare data, ca ,,noile educatii sunt un domeniu extrem de complex al cunoasterii umane”.
Dorinta mea de a aduna intr-un numar de pagini aceste materiale si preocupari, de a le pune la dispozitia cititorilor/ cursantilor s-a amplificat odata cu acumularea si selectarea datelor. De fapt, selectarea materialului din literatura consultata, a constituit operatie destul de dificila.
In consecinta, cititorii vor gasi in volumul de fata o selectie de astfel de informatii incadrate in cateva directii mari din domeniul Stiinte ale educatiei.
Este suficient sa amintesc ca fiecare capitol al volumului poate fi dezvoltat independent, de tipul celui realizat.
Sunt constienta ca nu am valorificat indeajuns toate subiectele propuse in volum, dar sunt convinsa ca am facut un pas in aceasta directie. Subliniez, de asemenea, imposibilitatea de a cuprinde esenta problematicii Noilor educatii, dar sper si am dorit ca materialul selectat sa constituie motivatia si dispozitia pentru reflectii a educatorilor si educatilor, deopotriva.
Doresc ca materialul prelucrat si selectat sa constituie un indemn in aceasta directie si totodata o baza informationala instructiva si formativa pentru cititorii de diferite varste si profesiuni, care vor avea curiozitatea sa-l rasfoiasca.
Unele puncte din tematica abordata pot constitui puncte de sprijin in procesul autoeducatiei si al educatiei permanente, spre binele comunitatii in care traim.