Cartea lui Louise M. Rosenblatt, Cititorul, textul, poemul marcheaza o dezvoltare sistematica in teoria inovatoare a autoarei privind tranzactia literara. Volumul reprezinta o contributie insemnata la revenirea pragmatismului in cadrul teoriei critice contemporane. Reusind sa propuna atat o abordare culturala a pedagogiei lecturii, cat si o abordare orientata spre cititor a studiilor culturale, Cititorul, textul, poemul este o resursa exceptionala pentru toti profesorii si cercetatori din domeniul umanist. - Steven Mailloux, Universitatea din California, Irvine
Este dificil sa rezumi o teorie atat de densa, insa patru idei ies imediat in evidenta: aplicarea teoriei epistemologice tranzactionale la procesul de lectura, definirea unor pozitionari alternative (eferenta si estetica) pe care un cititor le-ar putea adopta in procesul tranzactional al lecturii, utilizarea conceptului de atentie selectiva pentru a explica aceste doua pozitionari de lectura si, in mod deosebit, viziunea atat de complexa asupra lecturii estetice. - Alan M. Hollingsworth, College English