Valorificând cele mai recente descoperiri din domeniul cercetărilor asupra funcţionării creierului şi din psihopedagogie, Linda Lantieri a creat un program educaţional vizând învăţarea socio-emoţională, care, aplicat în numeroase şcoli, s-a dovedit extrem de eficient în a-i ajuta pe copii să se relaxeze, să îşi exprime adecvat emoţiile, să îşi descopere interesele şi să depăşească anumite dificultăţi și chiar traume.
Autoarea demonstrează că pe lista disciplinelor şcolare esenţiale trebuie adăugată una care să aibă ca scop dezvoltarea rezilienţei interioare a copiilor – învăţarea socio-emoţională.
Această carte poate structura o asemenea disciplină, deoarece prezintă strategii care ţin cont de specificul dezvoltării neurologice, fizice şi psihologice a copiilor.
Alte benefiicii ale aplicării exerciţiilor din acest ghid sunt: creşterea stimei de sine, îmbunătăţirea conştiinţei de sine şi a abilităţilor de comunicare interpersonală şi creşterea performanţei şcolare.