Scrise și argumentate impecabil, perspectivele deschise de Alina Pamfil sunt generoase și restituie profesorului de română bucuria de a media una dintre cele mai frumoase întâlniri: întâlnirea liceenilor cu literatura.
Situat sub semnul concepției actuale despre creație și receptare, despre literatură și lectură, studiul Alinei Pamfil configurează o nouă didactică a literaturii, o didactică a secolului XXI, concepută ca spațiu de reflecție și de acțiune dedicat, în principal, dezvoltării personale a elevului. Ora de literatură trebuie să depășească astăzi analiza tehnică, interesată prioritar de forme, de structuri și de tropi, și să (re)descopere înțelegerea și interpretarea plurală a discursului literar, ca discurs complex despre lume și despre condiția umană. Scrise și argumentate impecabil, perspectivele deschise de Alina Pamfil sunt generoase și restituie profesorului de română bucuria de a media una dintre cele mai frumoase întâlniri: întâlnirea liceenilor cu literatura.
Alina Pamfil este profesoară la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, unde predă didactica limbii și literaturii române. Volumul de față continuă seria inovatoare deschisă de studiile sale Limba și literatura română în școala primară. Perspective complementare și Limba și literatura română în gimnaziu. Structuri didactice deschise, întregind panorama unei cercetări coerente și substanțiale, dedicate celor trei trepte de școlaritate (primar, gimnaziu și liceu).