Dacă nu citești la timp, înțelegi prea târziu.
Întreprinzătorul

Întreprinzătorul

Potrivit Dictionarului explicativ al limbii romane, intreprinzatorul este persoana care are spirit de actiune, care are initiativa, spre deosibire de „antreprenor”, persoana care ia si conduce o antrepriza, adica o lucrare industriala, de constructii etc. Asadar, toate persoanele care intreprind ceva, exploatand anumite oportunitati din mediul extern, asumandu-si anumite riscuri, deci creeaza afaceri sunt intreprinzatori, nu antreprenori, cum adesea se foloseste in mod eronat acest termen, poate dintr-o traducere incorecta din engleza a termenului „entrepreneur”.Interesul pentru domeniul afacerilor a crescut permanent peste tot in lume, dar si la noi mai ales in ultima perioada, ca urmare a tendintei multor persoane de a-si obtine libertatea de actiune, de a nu mai depinde de deciziile altor persoane care conduc organizatiile in care lucreaza, daca sunt deja salariati, sau ar putea sa lucreze in perspectiva unei viitoare angajari in munca. Prin aceasta lucrare ne adresam cu prioritate acestor persoane, dar si celor care se pregatesc in domeniul managementului, sau ocupa chiar functii de manageri si conduc deja anumite afaceri, fie in intreprinderi private mici sau mijlocii, fie in marile companii si doresc sa-si dezvolte activitatea prin crearea de noi afaceri in cadrul respectivelor intreprinderi.In cadrul lucrarii incercam sa dam raspuns mai multor intrebari, intre care:- Cine poate deveni intreprinzator?- Care sunt variabilele care determina o persoana sa devina intreprinzator?- Care este legatura intre creativitate, inovare si spirit intreprinzator?- Ce este o afacere si cum poate fi ea demarata?- De ce intreprinzatorul trebuie sa fie si manager si lider cu o gandire strategica?- Care este structura si cum se elaboreaza un plan de afaceri prin care sa convingi potentialii finantatori si/sau investitori?- Ce particularitati prezinta managementul intreprinderilor mici si/sau mijlocii?- Care sunt formalitatile infiintarii unei IMM?..


3899 lei

În stoc
Management comparat internațional

Management comparat internațional

Lucrarea Management comparat international, elaborata de catre profesorul universitar doctor Eugen Burdus, consacrata managementului comparat international, reprezinta o realizare de exceptie in domeniul vast al managementului.Lansata intr-o noua editie, volumul prezinta o serie de noutati pentru cititorii interesati de domeniul managementului comparat in zona Asiei de Sud- Est, Americii Latine, tarilor africane, Australiei si Chinei si o analiza de substanta asupra influentei managementului in Romania.Utilitatea si importanta lucrarii Management comparat international sunt generate de interesul in crestere al firmelor romanesti pentru patrunderea pe pietele internationale, pentru internationalizarea activitatilor si totodata de amplificarea atractivitatii mediului economic romanesc pentru companiile straine.Autorul reuseste sa sintetizeze in capitolele lucrarii o serie de aspecte privind conceptul si necesitatea managementului comparat international, rolul managerului in cadrul afacerilor internationale, o retrospectiva istorica a managementului comparat international, prezinta demersul metodologic al studiilor de management comparat, se concentreaza asupra influentei culturii asupra managementului. Totodata se trateaza de o maniera exhaustiva managementul la nivelul unora dintre cele mai dezvoltate zone de pe mapamond (SUA, UE si Japonia) neuitand insa sa abordeze si alte contexte culturale. Se insereaza o interesanta analiza privind influenta culturii asupra managementului national si a valorificarii cercetarilor de management comparat international prin intermediul transferului interntional de know- how managerial...


6900 lei

În stoc
Tratat de management

Tratat de management

In ziua de astazi, caracterizata prin schimbari continue și permanente, unele de mare amploare, organizatiile tind spre o mai mare eficacitate, eficienta, flexibilitate și viteza de reactie, fapt ce situeaza managementul, intre domeniile majore, care determina in mare masura competitivitatea și succesul organizatiei, prin provocarile la care sunt supuși nu doar managerii ci și toti angajatii, vazuti ca și clienti interni.Avand in vedere succesul cartii intitulata „Tratat de management” editia a II-a publicata, consideram oportuna revenirea autorului cu editia a III-a a cartii, care pastreaza structura initiala, respectiv temele abordate, cu multe imbunatatiri legate de abordarea conceptelor, intr-un context focalizat pe eficacitatea managementului organizatiei, bazat pe integrarea in teoriile și conceptele de management a unor elemente ce apartin altor știinte, cum sunt: analiza economica, economie, comportament organizational, informatica, psihologie, etc.Autorul este recunoscut pentru contributiile insemnate in abordarea managementului organizatiei, prin reușitele sale in modul prin care surprinde elementele esentiale in definirea și abordarea conceptelor de management, cum sunt: strategie, manageri, managementul resurselor umane, procesul decizional, managementul schimbarii, cultura organizationala, etc.Scopul cartii este pregatirea cititorului pentru a intelege corect conceptele legate de management și modalitatile in care acestea pot fi abordate și folosite, in analiza și studii, care vizeaza imbunatatirea efcacitatii și eficientei organizatiei. Pe ansamblu, cartea este conceputa, cu multa atentie, pentru a prezenta atat conceptele traditionale de mangement, cat și problemele contemporane importante de management, alaturi de informatiile care privesc modalitatile in care cititorii pot sa aplice, pentru a asigura imbunatatirea eficacitatii și eficientei, respectiv succesul organizatiei.Prof. dr. LIVIU ILIEȘ..


14900 lei

În stoc
Reproiectarea managementului organizației

Reproiectarea managementului organizației

Pe langa exercitarea curenta a functiilor managementului, managerii din cadrul oricarei organizatii, dar in special cei de nivel superior, trebuie sa urmareasca o permanenta adaptare a sistemului de management la noile schimbari care s-au produs, dar mai ales, pe cat posibil care pot fi anticipate ca se vor produce in mediul intern și extern al organizatiei. Aceasta presupune un ansamblu de activitati de schimbare a componentelor managementului organizatiei, care pot fi cuprinse in ceea ce numim „Reproiectarea managementului organizatiei”.Intervalul la care se impune o astfel de reproiectare depinde de mai multe variabile, intre care ritmul innoirilor in cadrul ramurei in care functioneaza organizatia, caracteristicile componentei sistemului de management in care se impune schimbarea, dar și de un echilibru ce trebuie asigurat intre, pe de o parte, cheltuielile ocazionate de desfașurarea activitatilor de reproiectare și pe de alta parte, efectele economice și manageriale ale respectivei reproiectari, care sa fie justificat printr-o eficienta a respectivelor activitati.Aceasta lucrare se poate considera un model simplificat de elaborare a unui proiect de adaptare a managementului unei organizatii la noile conditii create in mediul intern și extern al acesteia, prin aceea ca abordeaza aproape toate componentele sistemului de management al organizatiei. Prezentarea problemelor de reproiectare urmarește toate etapele unei variante a metodologiei de schimbare organizationala, care de altfel se aplica in continuare, de o maniera specifica, in cadrul fiecarei componente a sistemului de management al organizatiei.In cadrul lucrarii s-a pornit de la informatiile despre o intreprindere productiva, pe baza carora s-a trecut la un diagnostic general al activitatii respectivei intreprinderi, pentru a identifica aspectele pozitive și respectiv negative in functionarea intreprinderii. Apoi, pe baza cunoașterii mediului intern și extern al intreprinderii s-a stabilit o perspectiva de dezvoltare, concretizata in strategia intreprinderii, cu toate componentele, misiune, obiective, optiuni strategice, resurse și termene.Schimbarea obiectivelor prin noua strategie determina schimbari in toate componentele managementului organizatiei. Pentru a identifica aceste schimbari, s-a realizat cate un diagnostic specializat pentru fiecare componenta a managementului organizatiei (organizatorica, informationala, decizionala, motivationala și culturala), pentru identificarea punctelor forte și slabe specifice, in functie de care au fost concepute masurile de perfectionare (adaptare) adecvate.O astfel de abordare a condus la evidentierea principalelor schimbari in cadrul componentelor sistemului de management al intreprinderii, practic la o reproiectare a acestuia, in vederea crearii conditiilor necesare realizarii noilor obiective și implicit a creșterii performantelor și competitivitatii acesteia.Deși informatiile despre intreprinderea prezentata au un suport real in practica, pentru a evita expunerea unei anumite intreprinderi care se regasește pe piata, denumirea „SC Victoria SA” nu corespunde unei intreprinderi reale, respectivele informatii au fost modificate și adaptate nevoilor pentru a scoate in evidenta anumite disfunctionalitati specifice fiecarei componente a sistemului de management, care pot aparea in practica.Consideram ca o astfel de lucrare este utila in primul rand cursantilor din domeniul managementului (studenti, masteranzi, doctoranzi), dar și practicienilor din domeniul managementului, care doresc sa-și imbunatateasca functionarea managementului organizatiei pe care o conduc. Posibilitatea extinderii dezvoltarii unui astfel de proiect la orice organizatie, nu numai la intreprinderile productive, este asigurata de faptul ca metodologiile utilizate pentru fiecare componenta a managementului organizatiei sunt aceleași, cu singura conditie, ca sa fie adaptata la specificul respectivei organizatii.Trebuie obligatoriu sa facem precizarea ca acest proiect de management prezentat in aceasta lucrare reprezinta o varianta de lucru, pe care noi o consideram, cel putin pana in momentul publicarii ca fiind cea mai buna. Departe de noi insa gandul ca ar fi singura posibilitate de reproiectare a managementului unei organizatii, pentru ca fiecare specialist in management, dar mai ales in schimbare organizationala, poate sa-și prezinte propria varianta. De aceea, consideram ca orice observatie pertinenta din partea cititorilor, pentru imbunatatirea acestei lucrari și implicit pentru imbunatatirea managementului organizatiilor, o vom lua in considerare pentru dezvoltarea știintei managementului.Prof.univ.dr. Eugen Burduș..


5900 lei

Stoc epuizat
Vezi detalii
? Cauți o carte și nu o găsești pe site?

Alexandria îți recomandă