Dacă nu citești la timp, înțelegi prea târziu.
Gabriel Garcia Marquez

Gabriel Garcia Marquez

Gabriel García Márquez (n. 6 martie 1927, Aracataca, Columbia - d. 17 aprilie 2014, Ciudad de México, Mexic) a fost un scriitor columbian, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în anul 1982, pentru roman și proză scurtă, în care fantasticul și realul sunt combinate într-o lume liniștită de bogată imaginație, reflectând viața și conflictele unui continent. Este cunoscut de către prieteni drept Gabo. Cel mai cunoscut roman al său este: Cien años de soledad (Un veac de singurătate). Literatura sa se încadrează în paradigma realismului magic.


Călătorind prin Europa de Est

Călătorind prin Europa de Est

Cartea, tipărită după moartea scriitorului, cuprinde o serie de cronici, rezultat al călătoriei făcute de Gabriel García Márquez în 1957, timp de mai multe luni, dincolo de Cortina de Fier. „Cortina de fier nu e o cortină. Și nici nu e de fier. E o barieră de lemn vopsită în roșu și alb.”Când în 1955 vine pentru prima oară în Europa, în calitate de corespondent al ziarului El Espectador din Bogotá la Conferință celor patru mari puteri de la Geneva, impactul cu vechiul continent avea să fie atât de puternic, încât va rămâne aici patru ani, pe care îi petrece, într-o febrilă activitate, la Paris, Roma, Viena, Londra. Interesul său major de a cunoaște viața reală din țările de dincolo de „Cortina de fier” îl determină ca, după multe încercări eșuate de a obține vizele necesare, să reușească să fie inclus în delegația columbiană participantă la Festivalul Tineretului de la Moscova, din 1956, prilej cu care traversează mare parte din Europa de Est, cunoscând Germania, Polonia, Cehoslovacia, Ungaria și Uniunea Sovietică.Rod al acestui memorabil periplu, reportajul „Călătorind prin Europa de Est” este o mărturie impresionantă nu numai a măiestriei sale narative, ci mai cu seama a unei profunde transformări ideologice: de la simpatia manifestată în tinerețe pentru concepțiile comuniste, la concluzia fundamentală la care ajunge, că „nu există o dictatură a proletariatului, ci dictatură unei birocrații dogmatice, obtuze și rapace, condusă de o gerontocrație care, la rândul ei, are în frunte un  dictator”. Pe lângă această revelație a adevărului istoric, de importantă hotărâtoare în conștiința sa și în evoluția lui ca scriitor, figura lui Stalin – al cărui mausoleu îl vizitează cu mari eforturi – a marcat și începutul conturării cu mai multă claritate a figurii mitologice a dictatorului din celebrul roman „Toamna patriarhului”...


3599 lei

În stoc
Despre dragoste și alți demoni

Despre dragoste și alți demoni

 În 1942, într-o mănăstire din Columbia, sunt scoase la lumina rămășițele lumeșți ale unei adolescente, Sierva Maria de Todos Los Angeles. Splendida ei podoabă capilară măsoară douăzeci și doi de metri lungime...Să fie oare această descoperire fructul imaginației înflăcărate a autorului? Reală sau fictivă, ea reprezintă punctul de plecare al unei inedite povești de dragoste, desfășurate pe fundalul pitoresc și decadent al orașului Cartagena de Indias, la mijlocul secolului al XVIII-lea. La vârsta de doisprezece ani, Sierva Maria este mușcată de un câine. Bănuind-o de turbare sau că ar fi posedată de diavol, Inchiziția o trimite la o mănăstire, unde, alături de exorcistul ei, don Cayetano Delaura, trăiește o pasiune nebună, distructivă și, prin urmare, blestemată...Prin această capodoperă situată la cumpăna dintre istorie și legendă, misticism și erotism, Gabriel Garcia Marquez depășește granițele realismului magic.Fragment din roman:„Când gardiana îi deschise celula Siervei Maria, Delaura simți că inima i se spărgea în piept și abia dacă se mai putea ține pe picioare. Numai pentru a-i află dispoziția din dimineață aceea o întreba, dacă văzuse eclipsa. Într-adevăr, o văzuse de pe terasă. Nu pricepu de ce avea el plasturele la ochi când ea se uitase la soare fără nicio protecție și n-avea nimic. Îi povești că toate călugărițele o văzură stând în genunchi și că mănăstirea rămase încremenită până, începură să cânte cocoși. Însă ei nu i se păruse nimic extraordinar.— Ce-am văzut e ce se vede în fiecare noapte, spuse.Ceva se schimbase la ea, iar Delaura nu putea preciza ce anume, simptomul cel mai deslușit fiind o undă de tristețe. Nu se înșela. Abia începuse cu oblojitul că, fetiță își atinti asupra-i ochii înfrigurați și-i spuse cu voce tremurândă:— O să mor.Delaura se înfiora.— Cine ți-a spus?— Martina, răspunse fetiță.— Ai văzut-o?Fetița îi povești că venise în două rânduri la ea în celulă că s-o învețe să brodeze, și că, văzuseră împreună, eclipsa. Îi spuse că era bună și blandă și că stareță îi dăduse voie să țină orele de brodat pe terasă, pentru a putea vedea apusul în mare.— Aha, făcu el, fără să clipească. Și ți-a spus când o să mori?Copila spuse că da, străngându-și buzele că să nu plângă.— După eclipsa, răspunse.— După eclipsa pot fi următorii o sută de ani, zise Delaura.”..


3299 lei

În stoc
Două singurătăți. Mario Vargas Llosa în dialog cu Gabriel García Marquez

Două singurătăți. Mario Vargas Llosa în dialog cu Gabriel García Marquez

O conversație uitată, de la începutul carierei celor mai mari nume ale romanului latinoamerican, care au marcat literatura ultimului secol și începutul secolului XXI, Două singurătăți aduce față în față și contrapune doi scriitori de geniu, două viziuni artistice, două modalități de a spune și imagina povești. Îmbogățit cu mărturii ale literaților prezenți, cu interviuri și cu fotografii, volumul îi atrage pe cititori în laboratorul unde realitatea și biografia se transformă în ficțiune și mit.În 1967, când are loc întâlnirea dintre Mario Vargas Llosa și Gabriel García Márquez, scriitorul columbian oferise lumii Un veac de singurătate. În doar câteva luni, romanul căpătase un statut legendar, la fel ca misteriosul și fabulosul sat Macondo, și adusese în lumina reflectoarelor literatura latinoamericană. La acel moment, Mario Vargas Llosa publicase deja Orașul și câinii, și primise Premiul Rómulo Gallegos pentru Casa Verde. Termenul de „realism magic“ încă nu fusese inventat, dar stilul pe care avea să îl descrie sintagma, da. Iar ambii scriitori știau că fac parte dintr-un spectaculos boom literar. În timp, operele lor aveau să fie răsplătită cu două Premii Nobel. Primul, în 1982, acordat de Academia Suedeză lui Gabriel García Márquez, pentru „roman și proză scurtă, în care fantasticul și realul sunt combinate într-o bogată lume imaginară, reflectând viața și conflictele unui continent“. Al doilea, acordat lui Mario Vargas Llosa, în 2010, pentru „cartografierea structurilor puterii și imaginile sale tranșante ale rezistenței, revoltei și înfrângerii individului“...


2900 lei

În stoc
? Cauți o carte și nu o găsești pe site?

Alexandria îți recomandă