Cu 2530 misiuni de lupta, Rudel este cel mai valoros pilot de război din lume - lucru recunoscut și de inamicii corecți. A distrus din aer 519 tancuri sovietice, a scufundat o nava de linie și două crucisatoare ale rușilor și a fost de cinci ori rănit. Ce înseamnă aceste acțiuni neobosite, această depășire a limitelor proprii zi de zi și ceas de ceas care se reflectă din cele câteva cifre de mai sus, nu poate aprecia decât cel care a zburat el însuși la lupta cu inamicul. Cifra enormă a misiunilor ne arată că uneori a avut zece sau mai chiar mai multe zboruri într-o singură zi. În decursul acestui lung război a fost rareori într-un concediu, chiar și după rănirile suferite, el se grăbea să se întoarcă pe front. Într-una din misiunile din anul 1945 și-a pierdut piciorul drept, dar n-a așteptat însănătoșirea deplină, ci s-a străduit că în pofida rănii încă sângerânde să zboare mai departe cu o proteză. Interdicția de zbor transmisă de Hitler și de Goring nu l-a putut opri să revină în cel mai scurt timp la unitatr. A zburat cu proteză - uneori și fără - la fel de neobosit și cu aceleași succese că până atunci.
Nu ambiția acumulării de succese sau doririta de a obține distincții l-au determinat să se întoarcă atât de repede pe front, nu, forțele motrice ale acestui om au fost conștiința datoriei și dorința firească pentru el de a pleca în misiune, A avut mereu în suflet ideea că ofițerul are o menire care îl face să nu-și mai aparțină doar lui însuși, ci patriei sale și subordonaților ce i-au fost încredințați și că din acest motiv pe timp de război, mai mult decât pe timp de pace, ofițerul trebuie să fie un model pentru soldații săi, fără niciun fel de alte considerente legate de persoană lui sau de propria-i viață. - Nicolaus von Below, colonel și adjutant pentru Luftwaffe la Comandamentul Suprem al Wehrmacht-ului german