Dacă nu citești la timp, înțelegi prea târziu.
Antologia poeziei românești dupa 1945. Volumele I-IV

Antologia poeziei românești dupa 1945. Volumele I-IV

Antologia în patru volume Poezia românească după 1945 (ediția de Ion Pop) cuprinde șapte decenii de scris poetic românesc între frontierele actuale ale României şi în Republica Moldova, cu fireşti deschideri, prin câteva nume reprezentative, spre Bucovina de Nord şi Banatul sârbesc, dar și spre poezia diasporei românești din SUA, Franța, Germania, Suedia etc. Este ceea ce se definește, strict istorico-literar, ca POEZIA ROMÂNĂ CONTEMPORANĂ.Poeme alese pe criterii strict estetice din 272 de poeți români (dintre care 43 basarabeni), distribuiți cronologic în cele patru cărți (sau 456+472+608+568 = 2104 pagini).Ediția va fi utilă tineretului studios, profesorilor, tuturor celor interesați de poezie, valoarea ei sporind inclusiv grație consistentului studiu introductiv.VOLUMUL 1. POEZIA ROMÂNEASCĂ DUPĂ 1945Antologatorul şi prefaţatorul volumului Poezia românească după 1945, sintetizează, în exemplarele exponenţiale, lirica românească pe parcursul ultimelor trei pătrimi de secol. Cartea e reflecţia unei experienţe de cercetător, dar şi a unei sinteze critice şi teoretice, antologatorul cumulând şi experienţa unor istorici ai literaturii şi a unor antologii generale, generaţioniste sau tematice. Ediția cuprinde șapte decenii de scris poetic românesc între frontierele actuale ale României şi în Republica Moldova. „Decalajele remarcate dintre cele două ţări româneşti cu graniţe retrasate după ocupaţia sovietică apar acum pe deplin explicabile, determinate contextual, însă depăşite spectaculos, în mare măsură, în vremea din urmă. Este o recuperare prin care măcar unitatea poetică a celor două teritorii despărţite abuziv pare a se fi realizat…” (Ion Pop), cu fireşti deschideri, prin câteva nume reprezentative, spre Bucovina de Nord şi Banatul sârbesc, dar și spre poezia diasporei românești din SUA, Franța, Germania etc.Alcătuit în ordine strict cronologică, volumul 1 îi cuprinde pe poeții generației interbelice, supraviețuitori și în primii ani de după război, de la Arghezi, Bacovia și Blaga, până la șaizeciștii Radu Cârneci, Aureliu Busuioc, Anatol E. Baconsky, Nora Iuga, Petre Stoica...VOLUMUL 2. POEZIA ROMÂNEASCĂ DUPĂ 1945Ediția Poezia românească după 1945 prezintă, în exemplarele exponenţiale, selectateși prefațate de distinsul profesor și critic literar Ion Pop, lirica românească din ultimele trei pătrimi de secolVolumul 2 cuprinde, în linii mari, poezia generației șaizeciste, mai exact, poeții născuți între 1933 (primul pe listă: Nichita Stănescu) șiAna Blandiana sau Gabriela Melinescu, născute în 1942. Alte nume importante din acest volum: Mircea Ivănescu, Marin Sorescu, Nicolae Labiș, Cezar Baltag, Grigore Vieru, Dan Laurențiu, Emil Brumaru, Ileana Mălăncioiu, Mircea Ciobanu, Ioan Alexandru, Cezar Ivănescu, Angela Marinescu, Mihai Ursachi, dar și șaizeciștii basarabeni, precum Liviu Damian, Gheorghe Vodă, Anatol Codru, Mihail Ion Ciubotaru, Ion Vatamanu, Victor Teleucă, Dumitru Matcovschi, Nicolae Esinencu...VOLUMUL 3. POEZIA ROMÂNEASCĂ DUPĂ 1945Volumul trei al antologiei cuprinde producția lirică a șaptezeciștilor de pe ambele maluri ale Prutului. Aici intră discursul de mari rafinamente muzicale – tautofonii, omofonii etc. – al lui Şerban Foarţă,experimentalismul unor poeme de maturitate ale lui Marin Mincu, apoi „momentul Echinox”, comuniunea cu cosmosul elementar, de accent franciscan la Adrian Popescu, decantat muzical, cu rafinamente manieriste, la Ion Mircea, oriîn „altoiurile” de vitalitate teluricăîn primele poezii ale lui Dinu Flămând, în resuscitarea naivă a figurii Zeului Pan la Mariana Bojan; tot aici se manifestă, ca „poet ironic”, Nicolae Prelipceanu, într-un discurs de „notaţie”, de fapt comun, relatat dezinvolt. Un spaţiu îndeajuns de bine populat este cel al poeziei „livreşti”, considerată o vremecu rezerve de critică, însă dovedindu-se cu timpul mai substanţială decât la primele abordări...VOLUMUL 4. POEZIA ROMÂNEASCĂ DUPĂ 1945Volumul al IV-lea încheie ediția de anvergură Poezia românească după 1945, o antologie care cuprinde istoria (și geografia) liricii românești postbelice.Antologia începe cu viguroasa generație optzecistă care a schimbat nu doar fața poeziei românești, ci și percepția actului literar ca atare: Alexandru Mușina, Traian T. Coșovei, Florin Iaru, Ion Mureșan, Mircea Cărtărescu, Mariana Marin, Matei Vișniec ș.a. (căror li se alătură, absolut firesc, optzeciști basarabeni Nicolae Popa, Teo Chiriac, Vasile Gârneț, Grigore Chiper, Nicolae Leahu, Ghenadie Nicu, Emilian Galaicu-Păun). Textualismul și intertextul, parafraza ludică și intertextul frecvent, reciclajul și dialogul permanent cu literatura care îi precedă fac parte din jocurile poetice postmoderniste frecvente ale generației, fără a lipsi o recuperare și aprofundare a modernismului în dimensiunea sa absolută. Replica pentru această poetică va veni de la generațiile/ promoțiile imediat următoare: nouăzeciștii și douămiiștii. Antologia cuprinde numele importante ale acestei vârste poetice: Ioan Es. Pop, Cristian Popescu, Ovidiu Nimigean, Daniel Bănulescu, Judith Meszaros, Rodica Draghincescu, Irina Nechit, Andrei Bodiu, Simona Popescu, Dumitru Crudu, Svetlana Cârstean, Liliana Armașu, Dan Coman, Ștefan Manasia, Dan Sociu, Horia Hristov, Robert Șerban, Elena Vlădăreanu, Claudiu Komartin, în total mai bine de optzeci de poeți cu operă consistentă, etalând nu doar schimbarea paradigmei poetice, dar și o viguroasă operă lirică, valoroasă în sine, dincolo de competiția cu generațiile anterioare.Sincronizarea poeziei românești de pe ambele maluri ale Prutului se remarcă poate cel mai pregnant în acest volum, fapt remarcat și de Ion Pop, antologatorul volumelor: „Dacă trecem Prutul pe dreapta, e destul de limpede că se petrec cam aceleaşi lucruri şi în poezia din spaţiul mai larg românesc, cu care segmentul basarabean se sincronizează deplin...


49500 lei

În stoc
Limba și literatura română pentru clasa a V-a. Caiet de exerciții

Limba și literatura română pentru clasa a V-a. Caiet de exerciții

Lucrarea de față este concepută pe baza actualei programe și a manualelor al­ternative de limba și literatura română pentru clasa a V-a și se adresează elevilor din această clasă în vederea însușirii noțiunilor prevăzute în programă.Ea este structurată în nouă unități de învățare care cuprind noțiunile de limbă (fonetică, vocabular, morfologie, sintaxă, punctuație, ortografie), de teorie lite­rară și de comunicare, precum și texte literare și nonliterare, aparținând tipurilor prevăzute de programă: narative, descriptive sau dialogate. Deși actuala programă nu prevede, am introdus în unitățile de învățare respective și două tipuri (specii) de texte literare narative – basmul și schița – deoarece aduc o notă aparte în tipologia acestora. Oricum, noțiunile de gramatică tratate la unitățile de învățare respective sunt în vigoare, deci în concordanță cu prevederile pro­gramei.De asemenea, ultima parte cuprinde patru teste pentru recapitulare finală, structurate după modelul actualelor teste folosite la evaluarea națională pentru clasa a VIII-a, noțiunile verificate fiind însă, ca nivel și volum, cele prevăzute de programa pentru clasa a V-a.Acest auxiliar este un caiet de exerciții, un instrument de sistematizare și de însușire temeinică și ordonată a noțiunilor de limbă și literatură română predate în procesul instructiv-educativ. El poate fi folosit nu numai în fixarea noțiunilor dobândite la orele de clasă, ci și în formarea unui stil de muncă al copiilor, pentru înțelegerea și însușirea corectă a noțiunilor respective.Credem că prezenta lucrare va oferi, de asemenea, un ajutor substanțial elevilor pentru însușirea cu succes a noțiunilor prevăzute de actuala programă a clasei a V-a și valorificarea acestora în procesul comunicării...


2490 lei

În stoc
Limba și literatura română pentru clasa a VI-a. Caiet de exerciții pe baza noii programe și a manualelor alternative de limba și literatura română, in vigoare

Limba și literatura română pentru clasa a VI-a. Caiet de exerciții pe baza noii programe și a manualelor alternative de limba și literatura română, in vigoare

Lucrarea de față este o continuare a lucrării similare pentru clasa a V-a și este concepută, ca și aceea, pe baza actualei programe și a manualelor alternative de limba și literatura română pentru clasa a Vl-a. Ea se adre¬sează elevilor din această clasă, în vederea însușirii noțiunilor prevăzute în noile programe școlare. Această lucrare este structurată tot pe șase uni¬tăți de învățare care cuprind noțiunile de limbă (fonetică, vocabular, morfologie, sintaxă, punctuație, ortografie), de teorie literară și de comu¬nicare, precum și texte literare și nonliterare aparținând tipurilor prevă¬zute de programă: narative și descriptive, literare (în proză și în versuri) și nonliterare.Noțiunile de gramatică tratate în cadrul unităților de învățare respec¬tive sunt în concordanță cu prevederile programei, iar în cazul textelor narative și descriptive literare, am abordat și specii literare diferite ale acestora (fabulă, baladă, tablou, pastel, portret), cu scopul de a le marca diversitatea. De asemenea, ultima parte cuprinde opt lecții de recapi¬tulare finală, prin care am urmărit să fixăm și să consolidăm cunoștințele de limbă și de literatură dobândite în timpul anului școlar.Acest auxiliar este un caiet de exerciții, un instrument de sistematizare și de însușire temeinică și ordonată a noțiunilor de limbă și literatură română predate în procesul instructiv-educativ. El poate fi folosit nu numai în fixarea noțiunilor dobândite la orele de clasă, ci și în formarea unui stil de muncă al copiilor, pentru înțelegerea și însușirea corectă a noțiunilor respective.ÎN CONFORMITATE CU PROGRAMA APROBATĂ DEMINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE..


2990 lei

În stoc
Reproiectarea managementului organizației

Reproiectarea managementului organizației

Pe langa exercitarea curenta a functiilor managementului, managerii din cadrul oricarei organizatii, dar in special cei de nivel superior, trebuie sa urmareasca o permanenta adaptare a sistemului de management la noile schimbari care s-au produs, dar mai ales, pe cat posibil care pot fi anticipate ca se vor produce in mediul intern și extern al organizatiei. Aceasta presupune un ansamblu de activitati de schimbare a componentelor managementului organizatiei, care pot fi cuprinse in ceea ce numim „Reproiectarea managementului organizatiei”.Intervalul la care se impune o astfel de reproiectare depinde de mai multe variabile, intre care ritmul innoirilor in cadrul ramurei in care functioneaza organizatia, caracteristicile componentei sistemului de management in care se impune schimbarea, dar și de un echilibru ce trebuie asigurat intre, pe de o parte, cheltuielile ocazionate de desfașurarea activitatilor de reproiectare și pe de alta parte, efectele economice și manageriale ale respectivei reproiectari, care sa fie justificat printr-o eficienta a respectivelor activitati.Aceasta lucrare se poate considera un model simplificat de elaborare a unui proiect de adaptare a managementului unei organizatii la noile conditii create in mediul intern și extern al acesteia, prin aceea ca abordeaza aproape toate componentele sistemului de management al organizatiei. Prezentarea problemelor de reproiectare urmarește toate etapele unei variante a metodologiei de schimbare organizationala, care de altfel se aplica in continuare, de o maniera specifica, in cadrul fiecarei componente a sistemului de management al organizatiei.In cadrul lucrarii s-a pornit de la informatiile despre o intreprindere productiva, pe baza carora s-a trecut la un diagnostic general al activitatii respectivei intreprinderi, pentru a identifica aspectele pozitive și respectiv negative in functionarea intreprinderii. Apoi, pe baza cunoașterii mediului intern și extern al intreprinderii s-a stabilit o perspectiva de dezvoltare, concretizata in strategia intreprinderii, cu toate componentele, misiune, obiective, optiuni strategice, resurse și termene.Schimbarea obiectivelor prin noua strategie determina schimbari in toate componentele managementului organizatiei. Pentru a identifica aceste schimbari, s-a realizat cate un diagnostic specializat pentru fiecare componenta a managementului organizatiei (organizatorica, informationala, decizionala, motivationala și culturala), pentru identificarea punctelor forte și slabe specifice, in functie de care au fost concepute masurile de perfectionare (adaptare) adecvate.O astfel de abordare a condus la evidentierea principalelor schimbari in cadrul componentelor sistemului de management al intreprinderii, practic la o reproiectare a acestuia, in vederea crearii conditiilor necesare realizarii noilor obiective și implicit a creșterii performantelor și competitivitatii acesteia.Deși informatiile despre intreprinderea prezentata au un suport real in practica, pentru a evita expunerea unei anumite intreprinderi care se regasește pe piata, denumirea „SC Victoria SA” nu corespunde unei intreprinderi reale, respectivele informatii au fost modificate și adaptate nevoilor pentru a scoate in evidenta anumite disfunctionalitati specifice fiecarei componente a sistemului de management, care pot aparea in practica.Consideram ca o astfel de lucrare este utila in primul rand cursantilor din domeniul managementului (studenti, masteranzi, doctoranzi), dar și practicienilor din domeniul managementului, care doresc sa-și imbunatateasca functionarea managementului organizatiei pe care o conduc. Posibilitatea extinderii dezvoltarii unui astfel de proiect la orice organizatie, nu numai la intreprinderile productive, este asigurata de faptul ca metodologiile utilizate pentru fiecare componenta a managementului organizatiei sunt aceleași, cu singura conditie, ca sa fie adaptata la specificul respectivei organizatii.Trebuie obligatoriu sa facem precizarea ca acest proiect de management prezentat in aceasta lucrare reprezinta o varianta de lucru, pe care noi o consideram, cel putin pana in momentul publicarii ca fiind cea mai buna. Departe de noi insa gandul ca ar fi singura posibilitate de reproiectare a managementului unei organizatii, pentru ca fiecare specialist in management, dar mai ales in schimbare organizationala, poate sa-și prezinte propria varianta. De aceea, consideram ca orice observatie pertinenta din partea cititorilor, pentru imbunatatirea acestei lucrari și implicit pentru imbunatatirea managementului organizatiilor, o vom lua in considerare pentru dezvoltarea știintei managementului.Prof.univ.dr. Eugen Burduș..


5900 lei

Stoc epuizat
Vezi detalii
? Cauți o carte și nu o găsești pe site?

Alexandria îți recomandă