Presiunea exercitată asupra elevilor de a excela la școală și de a intră la cele mai bune facultăți nu a fost niciodată mai intensă. În această nouă carte, renumitul autor al bestseller-ului Crescându-l pe Cain se adresează obsesiei actuale pentru performanță copiilor, furnizând un răspuns profund uman.
„Cum a fost la școală? Aceste cuvinte conțîn suma dorințelor părinților de a ști ce învață și ce experimentează copiii lor la școală în fiecare zi. Copiii ar putea să nu dezvăluie foarte multe, dar psihologul Michael Thompson ne sugerează că răspunsurile le vom putea găși dacă știm să citim indiciile și - tot atât de important - dacă ne amintim propriile noastre experiențe din perioada școlii.
Școală, ne amintește Thompson, ocupă mai mult timp din viață diurnă a unui copil decât orele petrecute acasă; iar școală nu este plină doar de studiu, ci și de emoție umană: bucurie, frică, invidie, iubire, manie, sexualitate, plictiseală, competitivitate. Prin intermediul interviurilor detaliate, al studiilor de caz și al jurnalelor elevilor trimise prin e-mail, inclusiv ale propriilor săi copii, Thompson aruncă lumina asupra profundei călătorii psihologice antrenată de școală, o călătorie pe care trebuie să o parcurgă toți copiii pentru a crește și a se dezvoltă, fie că sunt elevi de notă zece sau repetenți. Cei mai mulți dintre noi ne amintim această călătorie, dar copiii noștri trebuie să o parcurgă în ritmul lor.