Prezenta formă a Atlasului geografic școlar reprezintă o noutate în domeniul atlaselor de acest fel, atât în țara noastră, cât și la nivel internațional. Este denumit „Cunoașterea Terrei prin realitatea augmentată” deoarece o serie de hărți sunt completate cu informații și elemente de realitate augmentată posibil de accesat prin aplicația corespunzătoare, cu ajutorul tabletei sau al telefonului mobil. Datele de informare au fost actualizate după cele mai noi surse (anul 2020).
Au fost alese hărți cu un grad mai înalt de generalitate (planigloburi terestre și hărți ale continentelor), care facilitează o percepere mai aprofundată a spațiilor respective, în complexitatea lor. La sfârșitul atlasului există două hărți de contur (fără denumiri) care permit evaluarea competențelor și cunoștințelor de geografie fizică și de geografie umană, la nivelul planetei ca întreg.
În acest fel, atlasul deschide posibilitatea perceperii foarte concrete, intuitive și atrăgătoare a realității din spatele hărților. Cu ajutorul lui, învățarea geografiei poate deveni o adevărată aventură de cunoaștere, punând în relație imaginile statice și dinamice.